Identiteit

SWS de Zoutkamperril is een school voor openbaar en christelijk basisonderwijs. De school is toegankelijk voor alle kinderen, zonder onderscheid naar godsdienst, sociale-en/of etnisch achtergrond. Aan de school is een identiteitscommissie bestaande uit leerkrachten en ouders verbonden.

Tijdens het fusieproces is nadrukkelijk gekozen voor integratie in plaats van segregatie waar het om het vormgeven aan de openbare en christelijke identiteit binnen de samenwerkingsschool gaat. De afgelopen jaren hebben wij samen met ouders en de leerlingen gebouwd aan een eigen identiteit. Een identiteit die vorm heeft gekregen in de wijze waarop wij elkaar binnen de school tegemoet treden, met elkaar in gesprek gaan, met elkaar omgaan en uiting geven aan vieringen als Kerst en Pasen. Respect, openheid, vertrouwen en van elkaar willen en kunnen leren zijn daarbij belangrijke waarden.

In samenspraak met de identiteitscommissie, de oudercommissie en het schoolteam geven wij gedurende het schooljaar vorm en inhoud aan gemeenschappelijke vieringen.

Vanaf schooljaar 2021-2022 worden schoolbreed Levo lessen verzorgt door juf Nathalie. Gezamenlijk met het team en juf Nathalie werken we in thema's. Een thema bestaat uit een spiegelverhaal, een bijbelverhaal en een Levoles. Binnen de school is het thema zichtbaar en duidelijk waar we aandacht aan besteden schoolbreed.

Vacatures Goud

Goud Academie