Missie en Visie

Missie

De naam van onze school

SWS de Zoutkamperril is met ingang van 1 augustus 2017 ontstaan uit een fusie tussen OBS de Solte Campe en CBS de Ichthusschool in Zoutkamp.  De naam “De Zoutkamperril” is tijdens het fusieproces bedacht en ingezonden door Tabo en Henderika van der Veen, ouders van een van de leerlingen van de fusiescholen. De naam verwijst natuurlijk naar het dorp Zoutkamp, waar de school gevestigd is, maar heeft daarnaast ook nog een diepere betekenis. De Zoutkamperril is van oorsprong een natuurlijk kanaal in de omgeving van Zoutkamp, waar verschillende waterstromen samenkomen om daarna uit te vloeien in het Lauwersmeer. Dit samenvloeien van verschillende stromen (openbaar en bijzonder onderwijs) staat ook symbool voor het samenvloeien van kinderen, ouders en leerkrachten van beide basisscholen in één nieuwe samenwerkingsschool. Eén school waar alle kinderen uit Zoutkamp en omgeving samenkomen om met plezier modern en eigentijds basisonderwijs te volgen en daarna uit te waaieren over verschillende scholen voor voortgezet onderwijs in de regio.

De kleuren in ons logo

De kleuren in het logo verwijzen naar de logo’s van de schoolbesturen Lauwers en Eems en VCPO Noord-Groningen. De besturen die, met het oog op de toekomst, besloten hebben samen één nieuwe basisschool te realiseren in Zoutkamp.

Kinderen centraal

In het centrum van het logo staan twee vrolijke kinderen die elkaar bij de hand houden. Zij vertegenwoordigen een aantal belangrijke waarden van de school. Plezier hebben in het leren, samen werken en elkaar helpen. De lijfjes van de kinderen in het logo vormen samen een hart. Dit hart staat voor eigen waarde en naastenliefde en voor betrokkenheid bij elkaar. De kinderen in het logo hebben bewust verschillende kleuren. Op de Zoutkamperril erkennen en onderkennen wij dat kinderen van elkaar verschillen. Kinderen hebben immers verschillende achtergronden, interesses en kwaliteiten. Wij zien deze verschillen als rijkdom en streven er naar kinderen zoveel als mogelijk zichzelf te laten zijn.

Ontwikkeling en beweging

Het water, de golf in het logo, beschermt de kinderen. Als echt vissersdorp is Zoutkamp natuurlijk verbonden met het water. Naast een vissersdorp is Zoutkamp ook een sportdorp. Water is van nature altijd in ontwikkeling en beweging. Dat: “Altijd in ontwikkeling, altijd in beweging!” is dan ook de missie van onze school.

Visie

"Samen leren, samen leven en samen werken aan kwalitatief goed onderwijs"

SWS de Zoutkamperril is een moderne dorpsschool. Wij zien de school als een plaats waar leerlingen uit Zoutkamp en omgeving en de teamleden bij elkaar komen om samen te leren, samen te leven en samen te werken aan eigentijds en kwalitatief goed onderwijs.

Onze visie komt tot uitdrukking in ons onderwijsaanbod en in de wijze waarop wij met elkaar en onze omgeving om willen gaan. Onze kernwaarden zijn; Respect, vertrouwen en verantwoordelijkheid. Deze kernwaarden zie je terug in onze school en in de manier waarop wij met elkaar omgaan.

Vacatures Goud

Goud Academie