Pedagogisch klimaat

Visie pedagogisch klimaat

We werken gericht aan een positief schoolklimaat zodat kinderen zich prettig en veilig voelen en gedragsproblemen worden voorkomen en het leren wordt bevorderd. Schoolbreed werken wij met KWINK. KWINK is een sociaal emotionele methode die uitgaat van een positieve benadering en gezamenlijke verantwoordelijkheid. Meer informatie? Voor ouders - Kwink (kwinkopschool.nl)

• Kinderen weten wat er van hen wordt verwacht en die duidelijkheid geeft rust en overzicht. Het kader is helder. Leerlingen weten welk gedrag van ze wordt verwacht.

• Vanuit onze gemeenschappelijke waarden om met plezier naar school te gaan en er te zijn: Veiligheid, Respect en verantwoordelijkheid, bepaalt het schoolteam gezamenlijk welk gedrag van kinderen wordt verwacht. Voor alle plekken in en om de school worden deze gedragsverwachtingen duidelijk benoemd en visueel gemaakt. De waarden zijn concreet verbonden met onze overkoepelende waarde; samen!

• De gedragsverwachtingen worden wekelijks geoefend en herhaald zodat de leerlingen precies weten wat er van hen wordt verwacht. Leerlingen krijgen op onze school les in gedrag. Zo is het makkelijker om het gewenste gedrag te laten zien.

Ongewenst gedrag

De aandacht voor ongewenst gedrag wordt klein gehouden. We gebruiken hiervoor de escalatieladder. Wanneer een leerling zich niet aan de gedragsverwachting houdt, volgt er een consequentie. Voor zowel leerlingen als leerkrachten is het duidelijk hoe die consequentie er uit ziet.

Basisregels

We hebben onze kernwaarden; Respect, Veiligheid en verantwoordelijkheid concreet vertaald in schoolregels. Deze schoolregels gelden in en rondom het schoolgebouw voor iedereen. De regels zijn duidelijk voor iedereen en we spreken elkaar hierop aan.

• We gebruiken vriendelijke taal.
  • We lossen problemen met elkaar op.
  • Iedereen is welkom en hoort erbij.
  • We respecteren dat we allemaal verschillend zijn.

Vacatures Goud

Goud Academie