Torenklas

Alle leerlingen verdienen onze aandacht en zorg. Dat geldt dus ook voor de leerlingen die binnen de groep opvallen door bijzonder goede prestaties of voor leerlingen waarvan wij vermoeden dat zij onderpresteren.

Voor deze leerlingen, uit de groepen 6-8, bestaat de mogelijkheid om 1x in de week deel te nemen aan de Torenklas. In de Torenklas worden de leerlingen begeleid bij het ontwikkelen van vaardigheden op het gebied van o.a. plannen, evalueren en reflecteren en zelfstandig werken. Wij bieden bieden hen verdieping en verrijking van de leerstof.

Ze gaan o.a. aan de slag met de methode ‘Levelwerk’. De leerstof van de methode ‘Levelwerk’ bestaat uit verrijkingsstof voor rekenen, taal/spelling, lezen en de zaakvakken. Wanneer een leerling gaat werken met ‘Levelwerk’ wordt het reken- en taalwerk uit de groep compact aangeboden. Dit betekent dat de kinderen alleen die sommen en opdrachten maken die nieuw zijn. Zo ontstaat er tijd om met de levelmappen aan het werk te gaan!

In overleg met de leerkracht, de ouders en de intern begeleider wordt de deelname aan de Torenklas ingezet.

Onze Torenklas wordt gecombineerd met onze buurdorpen Leens en Zoutkamp. Leerlingen van deze 3 Goud-scholen worden geclusterd en krijgen les op de basisschool SWS de Zoutkamperril in Zoutkamp.